loading...
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز الیگودرز
محمد حسین اقاخانی بازدید : 7 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

با ضبط كردن صداي خود و گوش كردن به لحن ، سرعت ، شيوه بيان ، و ساير مشخصه هاي آن،         مي توانيد در جهت تقويت اين مهارت ارتباطي اقدام كنيد. با اين كار همانند يك مشتري ، محصولي را كه خودمان توليد كرده ايم را مورد استفاده قرار مي دهيم.

جرات کنیم و حرف بزنیم

 بايد جرات كنيم و حرف بزنيم ، در برابر هر مخاطبي ، حتي اگر سلطان جهان باشد با آرامش و بدون خويشتنداري ، هر چه مي خواهيد با دقت تمام ، و كامل و درست بازگو كنيد . حتي اگر احساس كنيم نمي توانيم ماهرانه از عهده آن برآييم . از آنجا كه انديشه ، خاستگاه عمل را به وجود مي آورد ، از امروز اين عبارت را با عزم راسخ و قاطع چندين بار در روز تكرار كنيم . من جرات حرف زدن خواهم داشت ، اما نفوذ مستقيم كلام و تاثيري كه مي گذارد و قدرت متقاعد كننده اش ، به وضوح و دقتش بستگي دارد . بايد بتوانيم منظور خود را به درستي بفهمانيم و در چند كلمه توضيحات لازم را بدهيم و  بي آنكه به اصل موضوع چيزي اضافه يا كم كنيم ، اطلاعات و دستورها را دقيق و روشن به گونه اي نقل كنيم و در اختيار مخاطب بگذاريم كه بي درنگ به انديشه اصلي ما پي ببرد . به اين منظور بايد خود را عادت دهيم تا معني دقيق واژه ها را دريابيم و مفهومشان را در قالب جمله موجز و روشني بيان كنيم كه ارتباط معنوي كاملي دارند . 

محمد حسین اقاخانی بازدید : 14 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

آموزش این مهارت به افرادی كه واقعاً انگیزه و پشتكار یادگیری آن را داشته باشند، یك جلسه كافی میباشد و بعد از آن در صورتی كه تمرین مرتب و مكرر كنند، به مرور زمان در حد تایپیست های حرفه ای آموزش دیده ظاهر خواهند شد.

 

در این گفتار به اختصار روش تایپ 10 انگشتی آموزش داده می شود. همانطور كه می دانید، تایپ ده انگشتی مهارتی است كه به شما امكان می دهد تا بدون نگاه كردن به صفحه كلید، با سرعتی بیش از 5برابر افراد عادی (180حرف در دقیقه) تایپ نمایید.

محمد حسین اقاخانی بازدید : 10 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

روز به روز بر حجم کتب چاپ شده و مطبوعات افزوده می شود ، برای زیستن در زمان و عصر خویش باید راهی یافت تا در حداقل زمان به مطالعه ی حداکثر کتب پرداخت و این مسئله ، ضرورت دانشی به نام تند خوانی را پدید آورده است .
شما در هر دقیقه چند کلمه می خوانید ؟ 100 کلمه ؟ 500 کلمه ؟ 1000 کلمه ؟

 

اگر در هر دقیقه بین 150 تا 300 کلمه را بخوانید در زمره ی کند خوانان هستید . سرعت معمولی صحبت کردن ما انسان ها 150 کلمه در دقیقه است .

خواندن 300 الی 600 کلمه در دقیقه سرعت نسبتا خوب و بین 600 الی 1000 کلمه در دقیقه سرعت خوبی برای تند خوانی می باشد .

نکات اصلی در تند خوانی

هر چه چشم انسان در دیدن :1- سرعت داشته باشد و سریع تر بتواند از کلمات یک متن ، تصویر گرفته و به ذهن بفرستد ، 2 – شعاع دیدش را وسعت بخشد و هر چه ذهن سریع تر از آن عبارات ، معنی را دریابد و مفهوم نوشته را درک کند ، این مطالعه تند تر و سریع خوانی عملی تر خواهد شد .

برای رسیدن به این مهارت باید به اصول زیر دقت کرد :

1- جمله خوانی :

ذهن را باید عادت داد که مفهوم کامل جمله را دریابد ، نه معنای تک تک کلمه ها را . یعنی باید از کلمه خوانی پرهیز کرده و خود را به جمله خوانی عادت دهیم .

2- گسترش شعاع دید :

با تمارین خاص باید شعاع دید چشم را گسترش داد و از دیدن یک کلمه در یک نگاه ، به دیدن 7 کلمه و بیشتر افزایش داد . برای این کار فاصله کتاب از چشم اگر دورتر باشد ، راحت تر می توان شعاع دید را گسترش داد ، بی آنکه به چشم فشار وارد آید .

3- پرهیز از مطالعه مجدد :

از برگشتن و مجدد خوانی شدیدا باید پرهیز کرد هر چند مطلب را خوب نفهمیده باشیم . چون اگر مطلب مهمی باشد احتمالا دوباره تکرار خواهد شد و اگر هم مهم نباشد با نفهمیدن آن طبیعتا مشکلی به وجود نخواهد آمد .

4- پرهیز از مکث روی کلمات :

هر چیزی که هنگام مطالعه سبب مکث روی کلمات شود به تند خوانی خلل وارد می کند . خصوصا کلمات ابتدا و انتهای هر سطر . زیرا به دلیل مطالعه ی سریع امکان جابه جایی و اشتباه شدن سطور وجود دارد و این امر موجب اتلاف زمان و حواس پرتی در مطالعه خواهد شد .

5- تمرکز :

سریع خوانی با سرسری خوانی متفاوت است . برای اینکه تند خوانی با حفظ و یا افزایش کارایی همراه باشد باید به اهمیت نقش تمرکز فکر اشاره کرد .

روش های تند خوانی

1- روش مشاهده : این روش برای فهمیدن ایده کلی در متون طولانی و سنگین بسیار مناسب است . مانند مقالات روزنامه ها . با این شیوه شما قادر خواهید بود که تصمیم بگیرید که کدام خبر ارزش بررسی بیشتر را دارد .

2- سطحی خوانی : این روش مناسب برای فهم ایده کلی در متون کوتاه و سبک است مانند مجلات و کتاب های داستان و متونی که قبلا مورد مطالعه قرار گرفته اند .

در این روش چشمان خود را آهن ربایی تلقی کنید و آنها را مجبور به حرکت سریع کنید و از روی یک یک خطوط به سرعت حرکت دهید .

3- مطالعه ی کامل و با لغات بیشتر : اکثر ما یاد گرفته ایم که با تک تک لغات ، جمله را بخوانیم . این عادت زمانی که متن حاوی لغات سخت و پیچیده می باشد و یا زمانی که لغات دارای معانی مجازی هستند مخصوصا در شعر ها و نمایش نامه ها بیشتر و آشکار تر می باشد . در حالی که این روش برای تند خوانی مفید نمی باشد و سرعت مطالعه را بسیار پایین می آورد .

در این روش باید به چشم های خود تمرین دهید که با تمرکز 3 یا 4 کلمه را در آن واحد ببیند و با سرعت هر چه بیشتر از روی کلمات بگذرد و گروه بعدی کلمات نگاه کند .

4- روش دیگر برای مطالعه ی کامل : در مطالعه ی کامل متون برای اینکه سرعت حرکت چشم های شما یکنواخت شود و در مطالعه برگشتی نداشته باشید ، ابتدا و انتهای سطر را گم نکنید ، این روش کمک فراوانی به شما خواهد کرد . با حرکت یکنواخت ولی سریع تر از سرعت مطالعه ی خود ، چهار انگشت دست راست خود را از زیر نوشته ها بگذرانید و به دنبال آن حرکت چشم خود را با همان سرعت ، با حرکت انگشتان منطبق کنید . برای بهتر انجام دادن این تمرین بهتر است که مرکز نگاه چشم شما با یکی از انگشتان متمرکز شود .

در پایان چند کتاب در این زمینه به شما معرفی میکنیم که می توانید با مطالعه ی آنها و انجام تمارین متعدد مهارت تند خوانی را به خوبی یاد بگیرید .

1- آشنایی با کتابخانه و روش های مطالعه ؛ انتشارات تربیت

2- تند خوانی  ؛ کتابسرا 1374

3- تند خوانی ؛ گرافیک 1373

4- چگونه کتاب بخوانیم ؛ آستان قدس 1369

5- روش های مطالعه ؛ انتشارات رشد 1358

6- مهارت های خواندن ؛ نشر فرخ

محمد حسین اقاخانی بازدید : 11 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

ارتباط چشمی شما چگونه است؟ پرخاشگر؟ ملایم و مهربان؟ جذاب؟ آیا با چشمهایتان می توانید کسی را دوست داشته باشید؟ ارتباط چشمی, هنری است که نیاز به مهارت بسیار زیاد دارد اما برای موثر بودن روابط، حیاتی است.چطور می توانیم ارتباط چشمی بهتری داشته باشیم؟

 

ارتباط چشمی، ارتباط اجتماعی لازم را برای فردی که به او گوش می دهید یا با او حرف می زنید فراهم میکند. ارتباط چشمی زیاد باعث می شود دیگران تصور کنند فردی متجاوز هستید؛ ارتباط چشمی کم هم باعث می شود دیگران تصور کنند علاقه ای به صحبت های آنان ندارید. از این رو ارتباط چشمی در برقراری ارتباط با دیگران مهارت بسیار زیادی را طلب می کند. فروشنده ها، سیاست مداران، و سخنگویان معمولاً بالاترین مهارت را در این زمینه دارند.

محمد حسین اقاخانی بازدید : 8 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

ساختن وبلاگ بسیار راحت است، فقط باید فرم مختصر و ساده ای را که بیشتر از چند دقیقه طول نمی کشد، پر کرد تا صاحب وبلاگ شد . 

 

وبلاگچيست ؟

وبلاگ یک يا چندین صفحه اينترنتی است كه در آن شخص يا گروه به نوشتن مطالب در موضوع یا موضوعات گوناگون و متنوع می پردازند و افكار، عقايد اشعار و يا خاطرات خود را برای مطالعه عموم در آن قرار می دهند . به زبان ساده یک سایت کوچک و شخصی است که به شما امکان منتشر کردن مقالات و خاطرات را بعنوان صفحه شخصی مي دهد.

امکاناتوبلاگ

از جمله امکاناتی که در وبلاگ خود در اختیار دارید:

1- مطالب دلخواه را بنویسید ویرایش کنید.

2- دیگران در وبلاگ شما نظرات خود را قرار دهند.

3- آهنگ قرار دهید تا بینندگان آهنگ شما را گوش دهند.

4- لینک وبلا گها و و بسايت هاي دیگر را به ستون کناری وبلاگ اضافه کنید.

5- با دوستانتان یک وبلاگ گروهی داشته باشید.

6- ظاهر وبلاگ را با استفاده از تغییر قالبش عوض کنید.

7- در نهایت وبلاگ، صفحه شخصی شما بر روی اینترنت است که معرف شماست و این شمایید که تصمیم می گیرید ، چه مطالبی در آن قرار دهید.

8- اگر یادداشت جدیدی در وبلاگتان قرار دهید، یادداشت در صفحه اول و بالای تمام یادداشت های قبلی قرار مي گيرد.

9- نوشته های ماه های قبلی در آرشیو قرار مي گيرد و معمولا10 یادداشت آخری که نوشته اید در صفحه اول دیده مي شود.

محمد حسین اقاخانی بازدید : 7 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

برپایی بیش از۳۰ دوره کلاس عکاسی پایه از سال ۱۳۸۵ تاکنون با حضور ۳۹۵ هنرجو و ۲۵ کارگاه تخصصی و دوره آموزشی کوتاه مدت عکاسی با شرکت بیش از ۳۴۰۰ نفر، بخشی از فعالیت‌های آموزشی این مجموعه است. 

 

کتاب جامع عکاسی

کتاب جامع آموزش حرفه ای عکاسی با استفاده از دوربین های دیجیتال

از لحاظ اصولی دوربین های دیجیتال بسیار شبیه به دوربین های عکاسی دارای فیلم می باشند. این دوربین ها همانند دوربین های معمولی دارای یک منظره یاب، لنز برای کانونی کردن تصویر بر روی یک وسیله حساس به نور، وسیله ای برای نگهداری و انتقال چند تصویر گرفته شده در دوربین و یک جعبه دربرگیرنده تمام این تجهیزات می باشد.

در یک دوربین معمولی فیلم حساس به نور تصویر را ذخیره می سازد و بعد از عملیات شیمیایی برای نگهداری تصویر از آن استفاده می شود. در حالی که در دوربین های دیجیتال این کار با ترکیبی از تکنولوژی های سنسور (حساسه) تصویر و ذخیره در حافظه انجام می گیرد و اجازه می دهد که تصاویر در شکل دیجیتال گرفته شوند و به سرعت بدون نیاز به عملیات خاصی (نظیر عملیات شیمیایی بر روی فیلم ) در دسترس باشند.

در این کتاب شما می توانید با اصول و تکنیکهای عکاسی دیجیتال به طور کامل آشنا شوید.

برخی از سرفصل های این کتاب عبارتند از:

- اصول کار دوربینهای دیجیتال

- کیفیت تصویردوربین های دیجیتال

- کنتراست لنز

- تفرق نور

- نصب نرم افزارهای داخلی دوربین

- تنظیم ضبط شده توسط کاربر ، تنظیم دستی

محمد حسین اقاخانی بازدید : 9 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

یادمان باشد که پیشرفت تشکیلات، پیشرفت ماست و پیشرفت ما پیشرفت تشکیلات. وقتی یک فرد، عضو تشکیلات شد، منافع و تحرکاتش در قالب موضوع تشکیلات به سازمان یا تشکیلات مربوطه گره می خورد .

 

در هر تشکیلات نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه کرد یعنی باید به نحوی به آنها نگریست که به نفع اجتماع و تشکیلات باشد . کار تشکیلاتی یک کار اجتماعی است و با زندگی فردی فرق می کند در این یادداشت به چند نکته ی مهم در کار تشکیلاتی می پردازیم که اگر در زندگی فردی رعایت نشوند شاید خیلی مشکلی را ایجاد نکنند ولی در تشکیلات نباید به آنها بی توجه بود .

     1- مسوولیت پذیری :

مسوولیت پذیری در روند رشد صحیح شخصیت انسان پدید می آید. این امر یک توانایی است که در کامیابی مسوولیت پذیری یعنی انجام مسوولیت متقبل شده به نحو احسن، فرد می تواند کاری که به عهده او سپرده می شود را بپذیرد یا رد کند . فردی که مسوولیت و یا انجام وظیفه ای را قبول کند، در انجام آن موفق باشد و توان پاسخگویی در قبال عملکردش را داشته باشد مسوولیت پذیر است. گویی اینکه فردی که همواره از پذیرش مسوولیت ها فرار کند نیز مانند فردی که مسوولیت های متقبل شده اش را صحیح به انجام نرساند فرد مسوولیت پذیری نیست.

بنابراین عضو یک تشکیلات نه بایستی مسوولیت هایی فراتر از توانایی های خود قبول کند و نه بایستی از زیر پذیرش مسوولیت شانه خالی کند. پیش نیاز این امر شناخت مناسب هر عضو از توانایی های شخصی خود و واقع بینی در این مساله است.

در کنار شناخت توانایی های فردی، داشتن اعتماد به نفس هم اهمیت پیدا می کند. اعتماد به نفس و مسوولیت پذیری همچون دو بال هستند که در کنار هم رشد پیدا می کنند. فردی که از توان فردی خویش آگاهی داشته باشد و همچنین اعتماد به نفس کافی را نیز در خود ببیند، مسوولیت های بیشتری را می پذیرد. متعاقبا عضو با انجام موفق مسوولیت های پذیرفته شده، اعتماد به نفسش نیز افزایش پیدا می کند. اگر عضو یک تشکیلات بتواند خود را بر پایه ی شناخت توانایی های خود، در میان دو بال اعتماد به نفس و مسوولیت پذیری قرار دهد عملا تا حد بسیاری از موفقیت خود در فعالیت تشکیلاتی اش مطمئن خواهد بود.

در فرهنگ عامه به شخصی که در انجام مسوولیت خود جدی باشد اصطلاحا « جوگیر» گفته می شود. این امر یکی از آسیب های فرهنگی رایج است. چرا که جدی بودن در انجام مسوولیت نه تنها یک ویژگی منفی نیست بلکه شرط لازم برای موفقیت است. پس هر گاه در حین انجام مسوولیت تشکیلاتی خود احساس « جوگیری » کردید بدانید که این امر به موفقیت شما کمک می کند.

محمد حسین اقاخانی بازدید : 8 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

توان مقاومت روحی خودتان را افزایش دهید.  در عین واقع بینی سعی کنید تسلیم ناشدنی باشید، در مواقع دشواری و ضعف امید خود را از دست ندهید. اگر قرار بود با یک ، دو ، سه یا حتی ده بار تلاش در یک موضوع موفقیت حاصل می شد مطمئن باشید نیازی به فعالیت شما نبود و تمام مشکلات پیش از این ها حل شده بود .

 

4- عدم تصمیم گیری شتاب زده

تصمیماتی که یک فعال یا مسئول در تشکیلات می گیرد اهمیت بسیار زیادی برای وی و حتی اطرافیانش خواهد داشت.  در عین حال او لزوما نمی تواند شرایطی که در آن قرار می گیرد را تعیین کند و متعاقبا شرایطی که در آنها فرصت تصمیم گیری برایش پیش می آید را نیز نمی تواند تعیین کند.

به طور مثال وی ممکن است با فوت وقت اندکی ، یک تصمیم سرنوشت ساز را بگیرد. یا مثلا در موقعیتی پیش  بینی نشده در مقابل یک اتفاق حساس و خطرناک قرار می گیرد که بایستی در کوتاه ترین زمان ممکن راهی برای فرار از آن وضعیت و یا پاسخی متناسب به آن اتفاق طراحی کند.

هیچ نسخه ی کلی در این رابطه نمی توان تجویز کرد اما تجربه نشان داده که بهتر است در اینگونه مواقع ابتدا اهمیت تصمیم گیری و پیامد های ممکن آن را بررسی کرد ، سنجید که آیا می توان تصمیم گیری را به تعویق انداخت و اینکه هزینه ی به تعویق انداختن تصمیم گیری چقدر است و در صورتی که مجالی برای تعویق تصمیم نبود به سرعت بایستی خود نگاهمان را از دل ماجرا بیرون ببریم و از بیرون به ماجرا نگاه کنیم و تصمیم درست را اتخاذ کنیم. تبحر در این مهارت تا حد زیادی متاثر از تجربه است .

محمد حسین اقاخانی بازدید : 11 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

معماری ساختار تشکیلات
با توجه مباحثی که در گذشته در ذیل بحث مدیریت فرهنگی مطرح کردیم، اکنون لازم است که مسئول مجموعه برای پیشبرد هر چه بهتر اهداف، معماری ساختاری حلقه صالحین را طراحی و تدوین کند.

 

معماری ساختاری و یا به تعبیر دیگر طراحی چارت سازمانی یکی از ضروری ترین کارهای هر تشکیلات و مجموعه است، بدین ترتیب  که با مشخص شدن ساختار جایگاه افراد، حدود و ثغور کارها و شرح وظایف و نحوه تعامل با دیگران بهتر و دقیق تر مشخص می شود.

یکی از مهمترین نکاتی که در طراحی چارت سازمانی می بایست توجه شود این است که الگوی دقیق و جامعی برای این مساله وجود ندارد، این نیاز و مسائل مجموعه است که بواسطه ی آنها چارت مرتبط طراحی و تدوین می شود.

به عنوان مثال شاید در یک مجموعه شما هیچ گاه نیازی به نیروی معاونت فضای مجازی نداشته باشید، یعنی به طور کلی خروجی های که از گروه تولید می شوند قابلیت ارائه بر روی فضای سایبر را ندارند و یا اینکه شما کمیته گزینش لازم ندارید زیرا نحوه ورودی نیرو به سیستم شما مشخص و محدود شده است.

پس ابتدا باید توجه داشت که ساختار را متناسب با نیاز ها و اهداف طراحی کنیم، اما با توجه به پایه ای بودن بعضی موارد میتوان نمونه ساختارهایی را به عنوان ساختارهای پایه معرفی کرد که با اندکی تغییر و بومی سازی برای حلقه های صالحین و مجموعه های مشابه کارآمد باشد.

 

1. شورای سیاستگذاری و هدف گذاری
          i. وظیفه اصلی این شوار که متشکل از سرگروه، معاون اجرایی و معاون برنامه ریزی و استاید مشاور حلقه صالحین است، توجه به دور نما و افق پیش روی مجموعه می باشد و همچنین می بایست هدف گذاری با توجه به اصول و مرامنامه ی مجموعه توسط این شورا صورت گیرد.

2. سرگروه
          i. هدایت و راهبری مجموعه، توجه به محیطی که مجموعه در آن فعالیت میکند، ایجاد یک محیط آرام برای پیشرفت و تعالی مجموعه مهمترین وظایفی است که بر روی دوش سرگروه وجود دارد. توجه به اعضاء مجموعه، تقسیم وظایف متناسب با توانایی ها و استعدادها یکی از مهمترین کارهایی است که باید توسط سرگروه صورت پذیرد.

3. معاون محتوایی و برنامه ریزی
          i. هر کاری بدون برنامه ریزی و طراحی دقیق منجر به شکست و یا بازدهی کم خواهد شد، مسئول محتوایی می بایست با هماهنگی با سه کارگروهی که تشکیل می دهد برنامه ریزی متناسب با رشد مجموعه را فراهم کند.
                    1. کارگروه تحصیل
                              i. بحث علمی نبض و ضربان حیاتی مجموعه می باشد، این کارگروه با توجه به شرایط تحصیلی اعضاء می بایست برنامه ریزی و کنترل دقیقی بر روی فرآیندهای آموزش نیرو ها داشته باشد. و در صورت نیاز اقدام به برگزاری دوره ها و کلاسهای دانش افزایی کند.
                    2. کارگروه تهذیب
                              i. هرگونه پیشرفت و ترقی بدون توجه به اخلاق و مباحث تربیتی بی معنی و بی فایده است وظیفه اصلی این کارگروه ایجاد یک بستر اخلاقی برای آشنایی هرچه بیشتر نیروها با مفاهیم و نکات اخلاقی است(انتشار یک نشریه داخلی، برگزاری جلسات مذهبی و اخلاقی میتواند نمونه های خوبی باشند.)
                    3. کارگروه ورزش
                              i. برنامه ریزی برای ورزش و آمادگی جسمانی اعضاء و بالا بردن توانایی اعضای حلقه صالحین در قالب کلاسهای آموزش رزمی و یا اردوهای کوهنوردی از مهمترین وظایف این کارگروه است. ورزش در عین یک تفریح سالم می تواند در افزایش هویت جمعی و روحیه کارتیمی بسیار موثر باشد.
4. معاون اجرایی و عملیاتی
          i. مهترین مسئولیتی که بر دوش این معاون است هماهنگی بین سه کمیته ارتباطات، تدارکات و ارزیابی است، با این توضیح که فردی که چنین مسئولیتی را میپذیرد می بایست از توان بالای اجرایی برخوردار باشد.
                    1. کمیته ارتباطات
                              i. برقراری رابطه با مجموعه های مشابه و موفق در حوزه های تخصصی و اعلان برنامه های گروه و رصد تحولات جاری از اهم وظایف این کمیته است.
                    2. کمیته تدارکات و پشتیبانی
                              i. شاید سنگین ترین و ثقیل ترین قسمت یک مجموعه از نظر کار اجرایی این حیطه باشد، به گونه ای که فردی که در این جایگاه قرار می گیرد باید با اشراف تمام به حوزه های دیگر بتواند نیازهای آنها را شناسایی و در پشتیبانی آنها تلاش کند.
                    3. کمیته ارزیابی
                              i. بی تردید هیچ کاری بی عیب و نقص نخواهد بود و این دقیقا ضرورت وجود کمیته ارزیابی است بدین ترتیب که قبل از اجرای برنامه های می بایست از مشکلات پیش رو اطلاع کسب کند و با تعامل با دیگر کارگروه ها آنها را درجریان قرار دهد و بعد از انجام برنامه ها هم با ارزیابی دقیق و جامع مشکلاتی که بوده را احصاء کند وآن موارد را گزارش کند تا در برنامه های آتی با چنین مشکلاتی روبرو نشویم.

البته باز لازم به ذکر است که این نمونه معماری سازمانی یک مدل اولیه ساده برای الگوگیری دیگر مجموعه ها است و هر سازمانی و یا حلقه ای می بایست پارت بومی خود را طراحی کند.

محمد حسین اقاخانی بازدید : 14 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

در زمان کار تشکیلاتی مراتب تشکیلاتی بایستی محترم شمرده شوند و در نظر باشند. شاید دو عضو تشکیلات درفضاهای دیگر رفاقت و صمیمت خاصی داشته باشند اما در فضای کار تشکیلاتی بایستی سلسله مراتب تشکیلاتی کاملا مورد احترام باشد . در این زمینه حائز اهمیت است که بتوانیم موقعیت شناس باشیم و مکان و زمان شوخی یا رفتار خارج از قاعده ی تشکیلاتی را تشخیص دهیم و آن را در نوبت کار تشکیلاتی خلط نکنیم.

 

6- حفظ احترام ساختار تشکیلاتی

همواره بر روی مساله نظم و انضباط تاکید شده است. اما هر چه بیشتر هم بر روی این مساله تاکید شود باز اصل موضوع را سبک نخواهد کرد. شاید بتوان گفت یکی از اساسی ترین و بنیادی ترین ویژگی هایی که وجودش موجب سعادت و نبودش موجب فلاکت یک تشکیلات خواهد شد ، نظم باشد. نظمی که در تمام بخش های یک تشکیلات چه بصورت فردی و چه بصورت جمعی بایستی مورد توجه قرار گیرد.
تمام اعضا و مرتبطین یک تشکیلات بایستی به دقت متوجه رفتار و کردار خود خصوصا آن دسته از رفتار که نمود بیرونی نیز دارند باشند.
در زمان کار تشکیلاتی مراتب تشکیلاتی بایستی محترم شمرده شوند و در نظر باشند. شاید دو عضو تشکیلات در فضاهای دیگر رفاقت و صمیمت خاصی داشته باشند اما در فضای کار تشکیلاتی بایستی سلسله مراتب تشکیلاتی کاملا مورد احترام باشد . در این زمینه حائز اهمیت است که بتوانیم موقعیت شناس باشیم و مکان و زمان شوخی یا رفتار خارج از قاعده ی تشکیلاتی را تشخیص دهیم و آن را در نوبت کار تشکیلاتی خلط نکنیم.

 

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 317
  • بازدید کلی : 1,911